سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترجمه

ارسال  شده توسط  فرزاد 1 در 88/5/11 10:38 صبح

من یک معلم ورزش هستم و مدرک کارشناسی ام را از دانشگاه اصفهان گرفته ام.

پدرم بازنشسته ذوب آهن و مادرم خانه دار است.

من علاقه زیادی به یادگیری انگلیسی دارم چون امروزه یادگیری انگلیسی یک نیاز ضروری است و همچنین میخواهم کارشناسی ارشد امتحان بدهم و یادگیری انگلیسی برایم اهمیت بیشتری پیدا می کند.

تا حودودی انگلیسی را می فهمم ولی صحبت کردن و شنیدنم ضعیف است .

لطفا کمی آهسته تر صحبت کنید.

من کتابهای کانون زبان ایران را دیده ام و فکر می کنم بتوانم از سطح المنتری شروع کنم.

من الان دارم با شما صحبت میکنم (من دارم با شما برای کلاس انگلیسی مصاحبه می کنم )

من متاهل هستم و چهار سال قبل ازدواج کرده ام و فرزند ندارم .

من در شهرک ولیعصر خیابان مولانا خیابان عرفان زندگی می کنم .

لطفا خودتان را معرفی کنید.        شغلتان چیست؟          کجا کار می کنید؟       شغل همسرتان چیست ؟          

برای چی می خواهید انگلیسی یاد بگیرید ؟

مدرکتان چیست ؟         مدرکتان را از کجا گرفته اید؟      چند فرزند دارید؟         

 


محل زندگی رهبران کشورهای مختلف

ارسال  شده توسط  فرزاد 1 در 88/4/27 9:34 صبح

محل زندگی رهبران کشورهای مختلف  

 ادامه مطلب...

فرمول اعداد اول کشف شد

ارسال  شده توسط  فرزاد 1 در 88/2/6 1:4 عصر



درست چند روز پس از کشف انرژی هسته ای توسط دختری 16 ساله، با خبر شدیم پرفسور سید محمد رضا هاشمی موسوی فرمولی کشف نموده اند که تمام اعداد اول را فرت در اختیار شما میگذارد.

دانشمندان برای حل این مساله و دریافت جایزه یک میلیون دلاری آن تا سال 3001 فرصت داشتند که پروفسور هاشمی فرمول این اعداد را برای اولین بار کشف و به نام خود ثبت کرد.

پروفسور هاشمی، دکترای ریاضی از دانشگاه بوستون (چند قدمی ام آی تی) کتابی نیز در این زمینه چاپ کرده اند که پیش بینی میشود به زودی جایزه نوبل ریاضی را از آن خود خواهد کرد. این جایزه برای اولین بار در طول تاریخ به یک ایرانی و یک مسلمان اهدا خواهد شد.

ظاهرا دانشمندنماهای زیادی در گذشته ادعا کرده بودند که برای این اعداد هیچ فرمولی وجود ندارد اما وی این مهم را طی پژوهشی 20 ساله به انجام رسانده است.

متاسفانه در مورد این خبر بسیار مهم اطلاع رسانی بسیار ضعیفی انجام شده است. عدم اطلاع رسانی صحیح در چنین مواردی باعث مهجور ماندن نوابیغ زیادی در کشور شده و موجب فرار مغزها از میهن عزیزمان شده است.

نمونه بارز این افراد استاد حسن دینبلی هستند که بالشخصه قسمتی از تز دکترای خود را مرهون ایشان میباشم. استاد حسن دینبلی ثابت نموده اند که عدد پی بر خلاف آنچه تا کنون همه ریاضیدانان تصور میکرده اند 3.14 نیست و مقدار صحیح آن 3.15 است.

متاسفانه این موضوع باعث شده بود نتایج آزمایش های من با تئوری همخوانی نداشته باشد. بعد از مطالعه وب سایت استاد دینبلی به سفارش یکی از دوستان و جایگزین کردن عدد پی با 3.15 به جای مقدار متداول 3.14 ییهو متوجه همخوانی بسیار دقیق تمام آزمایش ها با تئوری گردیدم.

بنده به نوبه خود این کشف ارزشمند را به جامعه علمی کشور علی الخصوص به رییس جمهور دانشمند و مردمی تبریک گفته و امیدوارم مسئولین کشور با بها دادن به اینگونه افراد از خروج شرمایه های کشور جلوگیری نمایند.

بعدالتحریر: مثل اینکه لحن نوشته من اونقدر جدی بوده که بعضی ها جدی گرفتن.
خواهش میکنم نوشته دکتر محمودیان رو در باره اینگونه نوابیغ (و نه نوابغ!) بخونید.
نکته دیگه اینه که اون کلمه شرمایه اشتباه تایپی نیست. شرمایه یعنی شرم+آی+ه
یعنی نذارین از کشور برن بیرون که مایه شرم میشن.
افتخار آشنایی با این نوابیغ با دیدن یکی از لینک های سایت بالاترین نصیب اینجانب گردید.

روشهای تصمیم گیری بر اساس چند ویژگی برای طراحی چیدمان کارخانه

ارسال  شده توسط  فرزاد 1 در 88/2/6 1:2 عصر

کد مقاله:  104FALOU

روشهای تصمیم گیری بر اساس چند ویژگی برای طراحی چیدمان کارخانه

چکیده

مساله طراحی چیدمان، یک موضوع استراتژیک است و تاثیر قابل توجهی روی کارایی سیستمهای تولیدی دارد. بیشتر روشهای موجود در تحقیقات انجام شده که از یک تابع نماینده برای جریان فاصله یا برای اهداف ساده شده استفاده می کنند، در دام جوابهای بهینه محلی می افتند و در نتیجه با توجه به اینکه تصمیم گیری در مورد طراحی چیدمان، ماهیتا یک نوع تصمیم گیری با چندین ویژگی است (MADM) منجر به طراحی ضعیف چیدمان می شود.

این مطالعه استفاده از رویکرد MADM را در حل مساله طراحی چیدمان بررسی می کند. متدولوژی پیشنهاد شده، از طریق کاربرد آن در یک شرکت بسته بندی IC تشریح می شود، دو روش برای حل مساله مطالعه موردی پیشنهاد شده است: 1- TOPSIS فازی 2- تکنیکی برای مرتب کردن اولویت ها (تقدم ها) بر اساس شباهت آنها به راه حل ایده آل به نام "TOPSIS"

لغات کلیدی: چیدمان کارخانه، نظریه مجموعه های فازی، تصمیم گیری بر اساس چند ویژگی، TOPSIS

Keywords: Plant layout; Fuzzy set theory; Multiple-attribute decision making; TOPSIS

برای دریافت متن ترجمه مقاله فوق می توانید آن را در فرم درخواست مطرح فرمایید. (این مقاله 12صفحه pdf و مربوط به سال 2007 می باشد)


آموزش گره کروات

ارسال  شده توسط  فرزاد 1 در 87/12/21 11:47 صبح

چهار نوع گره کروات :

1 - گره Four-in-hand : این گره متعارف ترین گره کروات است که 80 درصد کسانی که کروات میبندند از آن استفاده میکنند . این گره خیلی هم ساده و آسان جهت یادگیری است . البته میگن این گره روی لباس های یقه دار خیلی خوب نمی ایستد و بهتر است روی لباس هایی که یقه باریک دارند استفاده شود. همچنین این گره با کروات های پهن خیلی خوب خودشو نشون میده و البته این گره از لحاظ ایستادن روی پیرهن یکمی نامتقارن است.


kerevat.jpg

ادامه مطلب...

روایت محرم شهید آوینی

ارسال  شده توسط  فرزاد 1 در 87/10/16 10:10 صبح

 فصل هفتم: فصل تمییز خبیث از طیب ( اتمام حجت)

راوی
 

فجر صادق دمید و مؤذن آسمانی در میان زمین و آسمان ندا در داد: سبوح قدوس رب الملائکه و الروح . امام به نماز فجر ایستاد و اصحاب به او اقتدا کردند و ظاهر و باطن و اول و آخر به هم پیوست.میان

ظاهر و باطن ، وادی حیرتی است که عقل درآن سرگردان است. تن در دنیاست و جان در آخرت: این یک به سوی خاک می کشاند و آن یک به سوی آسمان ، و چشم حس ظاهربین است. درمیان لشکر عمرسعد نیز بسیارند کسانی که به نماز ایستاده اند . وا اسفا! چگونه باید به آنان فهماند که این نماز را سودی نیست اکنون که تو با باطن قبله سر جنگ گرفته ای؟ وا اسفا! چگونه باید این جماعت را از بادیه وهم میان ظاهر و باطن رهاند؟ امام ، باطن قبله است و نماز را باید به سوی قبله گزارد. آیا هیچ عاقلی پشت به قبله نماز می گزارد؟ نماز آنگاه نماز است که میان ظاهر و باطن جمع شود و اگر نه ، مقتدای آن نماز که در لشکر یزید بخوانند شیطان است. اسلام لباسی نیست که باپیکر جاهلیت جفت بیاید ، اما اینجا دنیاست و بادیه وهم میان ظاهر و باطن فاصله انداخته است . شیطان جاهلان متنسک را با نماز می فریبد . در اینجاست که ائمه کفر همواره از پیراهن عثمان عَلَم جنگ با علی(ع) می سازند. اگر آنان پرده از مطامع دنیایی خویش بر می داشتند که این خیل انبوه با آنان همراه نمی شد. جاهلیت ریشه در باطن دارد و اگر نبود کویر مرده دل های جاهلی، شجره خبیثه بنی امیه کجا می توانست سایه جهنمی حاکمیت خویش را بر جامعه اسلام بگستراند؟

ادامه مطلب...

لغات انگلیسی آب و هوا

ارسال  شده توسط  فرزاد 1 در 87/10/14 1:19 عصر

خط میخی

ارسال  شده توسط  فرزاد 1 در 87/10/14 1:3 عصر

حرف الفبای تازه در

خط میخی فارسی باستانِ

‌‌رضا مرادی غیاث آبادی

با اینکه گزارش مقدماتی از خوانش سنگ‌نبشته نویافته خارک را در آبان‌ماه سال گذشته منتشر کرده بودم؛ اما این کتیبه پیچیدگی‌ها و پرسش‌هایی بی‌پاسخ‌مانده در زمینه اصالت و آوانویسی و به ویژه ترجمه متن در بر داشت که امیدوارم بودم بتوان با بررسی‌های بیشتر و به مرور، پاسخ‌هایی برای آنها بیابم و یا فرضیاتی را مطرح کنم. یکی از این پرسش‌ها در روند قرائت حرف سوم از سطر دوم کتیبه پیش آمد که دارای شکلی کاملاً ناشناخته در میان دیگر متون شناخته شده به خط میخی فارسی باستان بود. نگارنده در همان زمان به این موضوع نپرداخت تا بلکه بتواند آنرا بیشتر بررسی کند. اما اکنون این کتیبه استثنایی دچار تخریب و آسیب‌هایی جدی شده و فرصت مطالعات بیشتر بر روی آن از دست رفته است. اکنون به ناچار می‌باید تنها به عکس‌هایی که از آن تهیه کرده‌ام، بسنده کرد. موضوع این گفتار را نخستین بار در ضمن سخنانم در همایش ارزنده‌ای که یک‌شنبه گذشته به همت دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران و انجمن فرآوران ایران در مرکز مشارکت‌های مردمی برگزار شد، بیان کردم و گزارش‌هایی از آن در خبرگزاری‌های میراث فرهنگی و ایسنا منتشر شد.

ادامه مطلب...

شهرستان فسا

ارسال  شده توسط  فرزاد 1 در 87/10/14 8:27 صبح

شهرستان فسا در جنوب ایران و از شهرستانهای شرقی فارس می باشد. در سنگ نوشته های کشف شده در تخت جمشید نام فسا همراه با چند نام از مناطق دیگر فارس در دوران هخامنشیان آمده است. در این کتیبه ها از فسا به پشی یاد شده و در عهد ساسانیان به پرشیا و بعد به پسا تبدیل شده که در دوره اسلامی همانطوری که پارس به فارس تبدیل شده پسا هم به فسا تبدیل گردید.

فرصت الدوله در آثار عجم چنین می نویسد:

فسا شهریست آباد که سابقاً آنرا پاساگرد ( بر وزن داربگرد) می خوانده اند که به تدریج تخفیف یافته به پسا تبدیل شده ... و این شهر را پسا پسر پارس پسر تهمورس بنا نهاده و ....

ادامه مطلب...

ستون مهره ها از چه استخوان هایی تشکیل شده؟

ارسال  شده توسط  فرزاد 1 در 87/10/12 12:14 عصر

ستون مهره ها یکی از پیچیده ترین قسمت های اسکلت بدن است. ستون مهره ها اسکلت محوری بدن را تشکیل می دهد و از طریق آن وزن تنه، سر و گردن و اندام ها (دست و پا) به مفاصل لگن و اندام های تحتانی وارد می شود.

Image

ادامه مطلب...

   1   2   3   4   5   >>   >